로고

완도명사십리오토캠핑장
로그인 회원가입
  • 자유게시판
  • 자유게시판

    자유게시판

    کاربرد ناودانی

    페이지 정보

    profile_image
    작성자 Randall
    댓글 댓글 0건   조회Hit 2회   작성일Date 24-09-29 21:10

    본문

    همچنین تغییر سطح مقطع ماده (فلز) با اعمال نیروی فشار به وسیله غلتک‌ها، با این فرایند ایجاد می‌شود. خوب است بدانید که نورد معمولاً اولین مرحله از فرایند تبدیل ماده به محصول کار شده Wrought Product است. باید در ادامه معرفی ناودانی به این نکته اشاره کنیم که ناودانی در اندازه و ضخامت‌های متنوعی ساخته می‌شود و به طور کلی، شکل اصلی ناودانی فولادی کمک می‌کند تا این جنس، از مقاومت ساختاری چشمگیری برای قاب‌ها و مهاربندی‌ها برخوردار باشد.

    جدول اشتال ناودانی UPE یا سبک
    سایز (mm) وزن هر متر شاخه (Kg/m) ارتفاع (h) عرض بال (b) وزن شاخه ۶ متری (Kg/m) وزن شاخه ۱۲ متری (Kg/m)
    ۸۰ ۷٫۰۵ ۸۰ ۴۰ ۴۲٫۳ ۸۴٫۶
    ۱۰۰ ۸٫۵۹ ۱۰۰ ۴۶ ۵۱٫۵۴ ۱۰۳٫۰۸
    ۱۲۰ ۱۰٫۴ ۱۲۰ ۵۲ ۶۲٫۴ ۱۲۴٫۸
    ۱۴۰ ۱۲٫۳ ۱۴۰ ۵۸ ۷۳٫۸ ۱۴۷٫۶
    ۱۶۰ ۱۴٫۲ ۱۶۰ ۶۴ ۸۵٫۲ ۱۷۰٫۴
    جدول اشتال ناودانی نوع UPN یا سنگین
    سایز (mm) وزن هر متر شاخه (Kg/m) ارتفاع (h) عرض بال (b) وزن شاخه ۶ متری (Kg/m) وزن شاخه ۱۲ متری (Kg/m)
    ۸۰ ۸٫۶۵ ۸۰ ۴۵ ۵۱٫۹ ۱۰۳٫۸
    ۱۰۰ ۱۰٫۶ ۱۰۰ ۵۰ ۶۳٫۶ ۱۲۷٫۲
    ۱۲۰ ۱۳٫۴ ۱۲۰ ۵۵ ۸۰٫۴ ۱۶۰٫۸
    ۱۴۰ ۱۶ ۱۴۰ ۶۰ ۹۶ ۱۹۲
    ۱۶۰ ۱۸٫۶ ۱۶۰ ۶۵ ۱۱۱٫۶ ۲۲۳٫۲
    بیشتر بخوانید:ناودانی چیست؟ مشخصات ناودانی و نحوه تولید آن چگونه است؟

    فرایند تولید ناودانی به روش نورد گرم
    این روش نیز مشابه فرایند تولید ناودانی فابریک می‌باشد. در روش تولید ناودانی نورد گرم، شمش فلز در کوره تحت حرارت قرار می‌گیرد تا به دمای مورد نظر یعنی 1100 درجه برسد. سپس با عبور از غلطک‌های افقی و عمودی به تدریج فرم مورد نظر را به خود می‌گیرد و در نهایت در اندازه مورد نظر برش خواهند خورد. اگر مراحل تولید در همین مرحله تمام شود، به ناودانی تولید شده، ناودانی نورد گرم گفته می‌شود. در روش نورد ناودانی گرم کیفیت ناودانی‌های تولید شده پایین است؛ چراکه فرصت و زمان کافی برای فرایند تولید وجود ندارد. پایین بودن کیفیت این نوع ناودانی موجب شده قیمت آن نسبت به سایر ناودانی‌ها پایین تر باشد.

    inblog-2-1.pngساختن تیرها و ستون‌های ساختمانی
    تولید تجهیزات صنعتی
    ساخت خودروهای سنگین
    ساخت یدک‌کش‌ها
    به عنوان بکسل در یدک‌کش‌ها
    به عنوان متصل‌کننده‌ و نگهدارنده بدنه
    در باربند کامیون‌ها به منظور استحکام‌بخشی به ناودانی اتاق باربند
    کاربرد ناودانی وال پست
    وال پست نوعی چهارچوب از جنس پروفیل، ناودانی یا نبشی است که به منظور توزیع صحیح نیروهای وارد بر دیوار در سازه استفاده می‌شود. با استفاده از وال پست ضمن افزایش استحکام دیوارهای سازه در برابر نیروهای وارده، می‌توان عملکرد آن‌ها را نیز یکپارچه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در موردتفاوت نبشی و ناودانی کلیک کنید.

    لازم به ذکر است که مجموعه‌ی پیوان افتخار همکاری با تمامی تولیدکنندگان فوق را دارد و انواع مختلف ناودانی‌های تولیدشده توسط آن‌ها را به‌ساده‌ترین صورت ممکن و در کوتاه‌ترین زمان در اختیار خریداران عزیز قرار می‌دهد.

    تفاوت روش تولید ناودانی بر اساس وزن
    یکی دیگر از ویژگی‌های ناودانی که می‌تواند بر روی فرایند تولید ناودانی و استانداردهای تولید تاثیر گذار باشد، وزن ناودانی می‌باشد. انواع ناودانی را می‌توان از لحاظ وزن به گروه‌های ناودانی سبک و سنگین تقسیم بندی نمود. ناودانی سبک به نوعی از ناودانی گفته می‌شود که وزن آن از وزن تعریف شده در جدول استاندارد اشتال کمتر است. در تولید این نوع ناودانی از استاندارد ملی ایران با شماره 4477-1 و 4477-2 و استانداردهای EN 10279، DIN 1026-12 و GOST 8240 استفاده می‌شود. در مقابل ناودانی سنگین نوعی از ناودانی است که از نظر ابعاد و وزن دقیقا با مقادیر ذکر شده در جدول اشتال مطابقت دارد. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 تولید می‌شود. برای درک بهتر تفاوت‌های ناودانی سبک و سنگین مقاله 8 تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک را مطالعه نمایید.

    댓글목록

    등록된 댓글이 없습니다.